Nationaal Milieubeleidsplan

Gerelateerde afbeelding

Media In het huidige informatietijdperk spelen de media (zoals kranten, media weekbladen, televisie en radio) een heel belangrijke rol. Het aandachtsveld van de media is gericht op alles wat zich in de samenleving afspeelt en van enige betekenis is voor individuen. Ontwikkelingen in de economie, politiek en het bedrijfsleven worden op de voet gevolgd. Internationale communicatiesatellieten zorgen ervoor dat we bijna direct geïnformeerd kunnen worden over zaken die zich aan de andere kant van wereld voltrekken, getuige bijvoorbeeld de dagelijkse journaalbeelden. De media kunnen een grote invloed hebben op de publieke opinie. Dit heeft veel organisaties ertoe gebracht voorlichtings- of public-relations-afdelingen op te zetten die de media kunnen informeren over hun activiteiten.
De mate waarin bovengenoemde partijen invloed kunnen uitoefenen op organisaties is afhankelijk van veel factoren. Van groot belang is flexplek eindhoven hierbij de machtspositie die een dergelijke partij op een bepaald moment heeft. Deze machtspositie kan bijvoorbeeld betrekking hebben op: het al dan niet financieel ondersteunen van een organisatie (vermogenverschaffers), het stopzetten van leverancies (leveranciers), een kopersstaking (klanten), een organisatie van de markt concurreren (concurrentie.), een organisatie in een zeer negatief daglicht stellen (media) of een staking (werknemers).
Hieruit blijkt dat een organisatie niet om de omgevingspartijen heen kan en zal moeten zorgdragen voor een optimale relatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>